czwartek, 4 lipca 2024

3 Filmy - W głowie się nie mieści 2 - Horyzont - Rodzaje życzliwości

 Dziś chciałabym Was zaprosić na seans filmowy z Margaritą. 🍹📽 Będą to trzy całkirm różne propozycje, które udało mi się zobaczyć ostatnio w kinie.

Pierwszy mój wybór padł na " W głowie się nie mieści 2" (angielski tytuł Insight  out 2).


Główna bohaterka, Riley, zaczyna dojrzewać. Do zgranej ekipy emocji, na które skladają się: Radość, Smutek, Strach, Odraza i Gniew dochodzi kilka wcześniej nieznanych, a związanych z nowymi sytuacjami i okresem w życiu. Nowi: Obawa, Zazdrość, Nuda i Wstyd, jak się okazuje, potrafią nieźle w namieszać. Animacja skierowana jest do najmłodszych, ale myślę, że starsi też będą się świetnie bawić. 



Drugi film, który chcę przedstawić to "Horyzont. Rozdział I." Jest to najnowszy 3-godzinny (!) western Kevina Costnera. Swoją drogą, co on robi, że tak świetnie wygląda? Aktor nie zmienił się wiele od "Tańczącego z wilkami" z 1990 roku. Mimo to, wyreżyserowany przez niego film recenzje krytyków ma średnie i ja sama uważam, że "amerykańska saga" może spodobać się głównie samym zainteresowanym. Film przypomina trochę  wierną adaptację książki, albo układankę z wielu elementów, w której najtrudniejszy jest początek. 

To dlatego, że piersza część sagi składa się z wielu wątków praktycznie ze sobą niepowiązanych, lecz lużno wrzuconych w fabułę i opowiada o losach pierwszych osadników na Dzikim Zachodzie. Mnogość historii  i takie przeskakiwanie w czasie i przestrzeni może stwarzać pozory chaosu.  Niewykluczone jednak , że jest to zabieg zamierzony i ma na celu  podkreślenie rozmachu twórcy i jego tworzywa. Zwraca uwagę ogromna dbałość o detale: charakteryzację, scenografię i kostiumy. Mnie osobiście ujęły najbardziej epickie plenery. 




Trzeci film to dzieło Yorgosa Lanthimosa "Rodzaje życzliwości" (tytuł angielski "Kind of Kindness"). Film składa się z trzech etiud filmowych, w których występują ci sami aktorzy: Emma Stone, Willem Dafoe, Jesse Plemos, Margaret Qualley, Hong Chau. Kto zna twórczość reżysera, ten wie, że transgresja i łamanie tabu to jego ulubione tematy.  Tak było i tym razem. Mi najbardziej podobała się trzecia część "Rodzajów życzliwości"  która opowiada o sekcie. Postacie, w które wcielają siė Plemos i Stone mają za zadnie ofnaleźć kobietę, która czyni cuda. 

Jesse Plemos za swoje kreacje w tym filmie zdobył Złotą Palmę w Cannes.


1.) Czy chodzicie do kina w wakacje?

2.) Na jaki film w kinie czekacie?

3.) Jaki jest najlepszy film tego roku?


20 komentarzy:

  1. "Horyzont" i "Rodzaje życzliwości" będę miała na oku. Czasami chodzę do kina w wakacje. Czekam m.in. na "Beetlejuice Beetlejuice", lubię Tima Burtona. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam zwiastun. :))) Też lubię Burtona! Chętnie się wybiorę na "Beetlejuice Beetlejuice" ze względu na obsadę i sentyment.

      Usuń
  2. "Horyzont" gdzieś mi zamajaczył na horyzoncie:-)
    Trzeci z filmów tez bym chętnie zobaczyła, ale w zaciszu domowym!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałam jeszcze napisać, że "Horyzont" może spodobać się fanom westernów. Jeśli chodzi o film Yorgosa Lanthimosa to jest on dość specyficzny. Z garstki ludzi, które były w kinie, zostałam sama, bo wiem na co go stać. Wydaje mi się, że dla większości może wydać się dziwaczny i obrazoburczy. Osobistych przemyśleń i obserwacji na temat tego filmu mam dość sporo.

      Usuń
  3. "W głowie się nie mieści" - chodzi o 1 część? Widziałam, nawet kilka razy, i za każdym odkrywam coś nowego. A podobno jest już 2 część, też jestem jej ciekawa. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To druga część Karolinko. Serdecznie pozdrawiam 🤗

      Usuń
    2. Faktycznie, nie zauważyłam tej "2" :)

      Usuń
    3. A ja zauważyłam dopiero jak Ty zwróciłaś na to uwagę. 😁

      Usuń
  4. Zobaczyłabym chętnie Costnera. Bardzo lubię tego aktora. W wakacje nie chodzę do kina, jakoś nie ciągnie mnie wtedy do ciemnej sali kinowej, wolę swój ogród :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to wiadomo! Mi było ciężko znaleźć coś ciekawego dla siebie. Dla mnie kino to odskocznia od codzienności. Może druga połowa roku będzie obfitować w bardziej interesujące tytuły?

      Usuń
  5. Do kina chodzę mega regularnie przez cały rok. Uwielbiam jestem zdecydowanie kinomaniaczką :-)Horyzont już za mną i z niecierpliwoscią czekam na kolejną część tego westernu. W głowie się nie mieści mam w planach na najbliższe dni ( pierwsza część mi się podobała). A na film greckiego reżysera czekam z niecierpliwością ( premiera jakoś we wrześniu :-) )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz! To się cieszę. Będziemy mogły wymienić opinie i wrażenia na temat filmów. Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam 🤗

      Usuń
  6. Gracias por las reseñas. Tomó nota. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gracias por tu comentario. Saludos cordiales 🤗 Te mando un beso😘

      Usuń
  7. Nie chodzę do kina często. Musi być film wyjątkowo mnie interesujący ze względu na tematykę, by mi się zechciało. A prawie nie ma takich filmów 🙂 Sporo oglądam, lubię sięgać po starocie. Człowiek się robi sentymentalny po pięćdziesiątce 🤓

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, że filmy oglądasz w domowym zaciszu, a zanim po coś sięgniesz sprawdzasz, jaka jest tematyka, reżyseria, kto gra?
      Tak też fajnie. Pozdrawiam, dziękuję za komentarz.

      Usuń
    2. Nie jest to tak skomplikowane. Idę na czuja. Zaczynam coś oglądać, jeśli wciąga - idę dalej, jeśli nie, to nie. Czasem korzystam z polecajek, zainteresuje mnie czyjaś recenzja. Albo po prostu wpisuję w necie "stare filmy", z konkretnej dekady i zawsze coś wpadnie w oko. Albo wracam do tego, co oglądałam 30 lat temu. Albo, co chciałam kiedyś zobaczyć, a nie było dostępu. Lubię też kino niezależne.

      Usuń
  8. Costner nadal rewelacyjny. Westernu który wyreżyserował jeszcze nie widziałam, ale jestem na tak. Pierwsza część w głowie się nie mieści był uroczy, myślę, że dwójkę również warto zobaczyć.

    Pozdrawiam serdecznie Mab

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Kasiu! Koniecznie idź z dziewczynkami na ten film. Mi się bardzo podobały przedstawione emocje i to w jaki sposób działają.
      Film Costnera widowiskowy. Podobno w sierpniu będzie 2 część. Ja się chyba wciągnęłam.🫣

      Usuń
  9. "W głowie się nie mieści" już u nas grali, " Horyzont" grają, ale ja czekam na nową wersję " Hrabiego Monte Christo", który dopiero w sierpniu.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń