środa, 23 października 2024

Polecajki października'24: książka, film, serial, wydarzenie

 Postanowiłam zacząć nowy cykl i co jakiś czas Wam coś polecić. Wprawdzie październik się jeszcze nie skończył, ale mam już kilka propozycji, o których chciałabym napisać i podzielić się moją opinią na ich temat, ponieważ uważam, że są bardzo inspirujące. Dziś będzie o miłości, pasji i życiowych zakrętach.

Książki

"Źródło" tytuł orginalny "Fountainhead" - Ayn Rand opowiada o środowisku architektów oraz ich staraniach aby zasłynąć, pozyskać zleceniodawców i pozostawić po sobie trwały ślad na kartach historii. To książka, w której Ayn Rand postanawia przybliżyć swoją filozofię obiektywizmu, która mówi m.in. o tym, że ludzie powinni działać przede wszystkim we własnym interesie. Według autorki  prawdziwy sukces, spełnienie i szczęście nie jest możnliwy, jeśli żyje się w oparciu o kolektywizm lub potrzeby i oczekiwania innych.



"Bracia Lwie Serce" - Astrid Lingren to opowieść przeznaczona dla najmłodszych o ważnych sprawach. Bracia Lwie Serce to historia braci: Jonatana i Karola, którzy dosłownie poszliby za sobą w ogień, o ich odwadze, życiowych próbach, przygodach i przemijaniu. 


"Człowiek w poszukiwaniu sensu" - Viktor E. Frankl - to niezwykle przejmujące wspomnienia wieźnia obozu Auschwitz. Książka napisana jest z perspektywy filozofa, psychiatry i psychoterapeuty i mówi o tym, jak w obliczu podłych warunków, złego traktowania i ciągłego zagrożenia życia, zmienia się człowiek oraz co może sprawić, że nie podda się, a jego psychika się nie rozpadnie. Jak sam tytuł wskazuje traktuje o poszukiwaniu sensu. Bardzo wartościowa, poruszająca i mądra pozycja.


Film/serial
Wymienione przeze mnie filmy były polecane przez inne znajome autorki blogów: flowersblossominthewintertime.blogspot.com 
i
https://sobiepop.blogspot.com
ale chciałam napisać o swoich przemyśleniach na ich temat.


"Zwierzęta nocy", z ang. "Nocturnal Animals" to film w reżyserii Toma Forda z 2016r., ekranizacja powieści Austin Wright. Główni bohaterowie Susan (Amy Adams) i  Walker (Jake Gyllenhaal) spotykają się po latach i okazuje się, że oboje byli w czasach szkolnych w sobie zadurzeni. Mimo uwag matki, że mężczyzna nie jest w stanie zapewnić  życia jej córce na poziomie, do którego jest przyzwyczajona i słów, że każda z nas w przyszłości będzie taka, jak jej matka, Susan decyduje się poślubić początkującego pisarza. Para boryka się z finansowymi trudnościami, a Walkerowi brakuje weny. Rozczarowana Susan postanawia odejść i związać się z innym mężczyzną. Po pietnastu latach, kiedy  wydaje się, że osiągnęła wszystko co chciała, odczuwa pustkę. Niespodziewanie otrzymuje od byłego męża przesyłkę, w której jest jego nowa książka. Dopiero z treści brutalnej i bardzo sugestywnej historii, Susan dowiaduje się jak bardzo go skrzywdziła. Chociaż jednocześnie i niewątpliwie skłoniła ich oboje do samorozwoju. Książka Walkera staje się bestsellerem.


Koreański "Minari" to film opowiadający o rodzinie emigrantów z Korei, którzy osiedli w USA.  Na przedmieściach Los Angeles Jacob i jego żona Monica zawodowo zajmują się selekcją kurcząt, w czasie której młode kogutki są odrzucane. Aby poprawić los swojej rodziny, główny bohater decyduje się zakupić ziemię w Arkansas i uprawiać tam koreańskie rośliny na potrzeby tej społeczności. Projekt wydaje się obiecujący, ale pojawiają się też pewne trudności natury technicznej. Małżonkowie często się kłócą. Wreszcie Monica postanawia sprowadzić do Stanów swoją samotną matkę. Zmiana otoczenia, praca zawodowa, uprawa roli i nowa osoba w domu na kółkach, to zdecydowanie wybuchowa mieszanka. Rodzina przeżywa kolejny kryzys. Jak skończy się ta historia i czy warto sabotować czyjeś starania, jeśli są one skierowane dla dobra i jedności rodziny? Odpowiedź znajdziecie w filmie. Bardzo ciekawy, życiowy film, naprawdę.



"Rozwodnicy" - film na Netflix 2024, reżyseria Michał Chaciński i Radosław Drabik, w głównych rolach Magdalena Popławska i Wojciech Mecwaldowski.


Byli małżonkowie, oboje już w nowych związkach, zgodnie próbują uzyskać unieważnienie związku u władz kościelnych, ale to zadanie okazuje się niezwykle trudne. Zabawny scenariusz, sympatyczne postacie, zrozumienie i wyrozumiałość dla błędów młodości.

Wydarzenie

Koncert Sisters of Mercy  23 października 2024r.














26 komentarzy:

  1. Dobry cykl, zawsze poszukujemy ciekawych książek i filmów. Rozwodników widziałam, świetna komedia, wiele refleksji w trakcie i po ...
    Książki Astrid Lindgren to klasyka, warto z dzieckiem poczytać:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O dziękuję. ;) Myślę, że taka wymiana inspiracji i rozmowa o nich jest ważna i wartościowa.

      Usuń
  2. Bardzo lubię takie polecajki, bo dzięki nim można skorzystać z różnych mniej lub bardziej wartościowych pozycji. Tych rozwodników chętnie bym obejrzała, bo bardzo lubię grających w tym serialu aktorów.
    Pozdrawiam Cię i życzę Ci miłego nadchodzącego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj! Taki dość trudny temat potraktowany w dość lekki sposób może się wielu ludziom spodobać. I tak wszystko wychodzi w tzw. praniu. Pozdrawiam serdecznie 🤗

      Usuń
  3. Minari mnie zainteresował. Może się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, bo nie miałam okazji na temat tego filmu się wypowiedzieć. A odczytałam ten film jako bezpodstawną i szkodliwą kastrację pierwiastka męskiego. Tak na zasadzie skojarzeń i symboliki tych odrzuconych kogutków. Mówi się, że energię męską charakteryzuje: aktywność, chęć dominacji, kierowanie się rozumem. Energia kobieca ma charakter stały, uległy, główną cechą jest uczuciowość. Pozdrawiam serdecznie 🤗

      Usuń
  4. Gracias por la reseña. Tomó nota. te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiem, że w dzieciństwie czytałam "Bracia Lwie Serce". Muszę chyba ponownie wrócić do tej książki bo niewiele pamiętam prócz tego, że podobała mi się :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż się zdziwiłam ile mądrości w książeczce dla dzieci. Miłego dnia!

      Usuń
  6. O, lubiłam Sisters of Mercy, dawno nie słuchałam, dzięki za przypomnienie 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie wróciłam z koncertu i jestem pod wrażeniem. Może jutro napiszę coś więcej. 😉

      Usuń
  7. Z pewnością dla relaksu obejrzę "Rozwodnikow".
    Dzięki serdeczne za wszystkie polecajki.
    Stokrotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Stokrotko! Warto zobaczyć, choćby dla relaksu. Ja wierzę swemu pierwszemu wyborowi, ale w życiu różnie się układa. Dobrego dnia, pozdrawiam 🤗

      Usuń
  8. Witaj Kochana 💛
    Super pomysł na nowy cykl. Obecnie jest tyle książek i filmów, że czasem nie wiadomo na co się zdecydować. I taki przewodnik to super opcja.
    Mnie zaciekawił ten film Zwierzęta Nocy. Muszę sobie zapamiętać tytuł i w wolnej chwili ( kiedy to będzie?? 🤔) obejrzeć.
    Co do książki " Bracia Lwie Serce" to mam trochę mieszane uczucia. Jak na książkę dla dzieci to za dużo tam śmierci, oczywiście w mojej opinii. Jeszcze raz dziękuję za poświęcony czas i stworzenie tych polecajek. Serdecznie pozdrawiam 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię serdecznie 😘
      "Zwierzęta nocy" to bardzo mocny w swojej wymowie film, nawet dla dorosłego widza.
      Jeśli chodzi o książkę "Bracia Lwie Serce", to motyw ten podany jest w sposób subtlety, jako alternatywne życie i przygody braci w krainie Nangijala, w Dolinie Wiśni i Dolinie Róż.
      Mimo to wprawiony czytelnik domyśla się gdzie to jest. Według mnie klasyka sprawdza się znakomicie, ponieważ tego typu opowieści przygotowują młode pokolenie do życia i przygotowują do różnych prób, czegoś je uczą, dają pociechę etc.. Tak jest i w tym przypadku. Oczywiście lekturę należy dobrać do wieku.
      Dobrego weekendu 🤗

      Usuń
  9. Bardzo dobry pomysł! Lubię takie podpowiedzi:)
    Po krótkiej recenzji już wiem czy to jest dla mnie czy nie. Czasami jestem tak zainteresowana, że natychmiast zaczynam szukać:)
    Pozdrawiam cieplutko i życzę pięknego weekendu🤗🍁🍂🍁☀️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię, bo propozycji jest bardzo wiele i czasem naprawdę nie wiadomo po co sięgnąć. Jeszcze nigdy się nie zawiodłam, jeśli chodzi o wartościowe książki, czy filmy. Zawsze były przynajmniej dobre.A to już coś!
      Dziękuję! I wzajemnie 🤗🍁🍃🍁🍂🍂Trzymaj się cieplutko!

      Usuń
  10. Hej, nie wiem czy czasem do Twojego wpisu nie zakradł się błąd albo może to ja się mylę, nie wiem. Oglądałam Rozwodników kilka dni temu jako film a nie serial. Jest więcej odcinków? Nawet mi podobało i chociaż nie jestem serialowa to jesień skłania do zmiany upodobań 🙂.
    Pozdrawiam Cię cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aha, zapomniałam o najważniejszym, bardzo mi się podoba nowy cykl, zwłaszcza kącik książkowy 😊

      Usuń
    2. Ojej dziękuję bardzo! To mnie bardzo motywuje. Pozdrowionka🙂😉🤗

      Usuń
    3. Mo., "Rozwodnicy" jest filmem oczywiście. Dziękuje za zwrócenie uwagi. Sama oglądałam go na raty i to pewnie dlatego. 😉😄

      Usuń
  11. O, obejrzałas "Zwierzęta nocy" 🙂. Pozostałe filmy które polecasz też brzmią ciekawie a z książek przeczytałabym tę o poszukiwaniu sensu...
    Pozdrawiam Cię serdecznie ♥️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zarówno film jak i wspomniana książka zrobiły na mnie puorunujące wrażenie. Cóż mogłam zrobić jak nie podać dalej? Dobrego weekendu!🥰

      Usuń
  12. Wspaniały cykl, bardzo chętnie będę go śledzić :) Uwielbiam polecajki, dzięki takim wpisom można odnaleźć, poznać rewelacyjne perełki. Tytuły są mi nieznane, tym milej będzie mi poznać te nowości :) Dziękuję serdecznie za sporą garść inspiracji :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oprócz filmu polskiego, to nie do końca są nowości, nie mniej jednak są to rzeczy warte zauważenia. Ja Tobie również dziękuję za miłe odwiedziny i życzę udanego weekendu oraz kolejnego tygodnia.🤗

      Usuń