poniedziałek, 8 kwietnia 2024

Taniec słońca i księżyca

 Mieszkańcy Stanów Zjednoczonych, Meksyku i Kanady obserwowali dziś (08.04.2024) całkowite zaćmienie Słońca. Zjawisko podziwiać było można od meksykańskiego wybrzeża Pacyfiku, przez Stany Zjednoczone od Teksasu po Maine, a następnie we wschodniej Kanadzie.



W okolicach Chicago zaćmienie było częściowe. Kulminacja nastąpiła o godzinie 14.07 (2.07pm).


Źródło: NASA 

Poniższe zdjęcia były zrobione za pomocą innowacyjnej metody wynalezionej na poczekaniu przeze mnie: tzn. przesłony zrobionej ze specjalnych okularów do oglądania zaćmienia przyklejonej do obiektywu mojego aparatu po przejściach za pomocą taśmy klejącej. 😅😄














Kiedy nastąpiło zaćmienie, wciąż było jasno, ale jednocześnie jakoś tak ciemnawo. Poczułam się nieswojo. Poczułam jakiś taki majestat płynący z tego widowiska. Nic poza tym się nie wydarzyło. Nie było obiecywanego przez teorie spiskowe: Armageddonu, ani czarnej dziury wyprodukowanej przez CERN, niektórzy pewnie nie zauważyli niczego zajęci swoimi  bieżącymi sprawami i pracą. Świat toczył się dalej minuta po minucie...

44 komentarze:

  1. Lindas imagenes. Gracias por mostrar el eclipse. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ¿Se vio algo en su caso o no demasiado? Te mando un beso 😘

      Usuń
  2. No właśnie byłam ciekawa o co chodzi po tamtej stronie półkuli z tym zaćmienie, że wszyscy w gotowości jak na wojnę. ^_^'
    Armagedon to miejsce, a nie nazwa wojny czy czegoś w tym rodzaju. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co wyczytałam. Armagedon to wydarzenie, a nie miejsce. Wszystko przez tłumaczenie tekstów biblijnych z Greki.
      Mniejsza o to. Wydaje się, że zjawisko astronomiczne nie powinno mieć wpływu na to, co na Ziemi. Ale niektórzy w to wierzą... W starożytności uważano, że to zły omen.
      Ja potraktowałam je jako ciekawostkę. Nie jest to zjawisko częste. W danym punkcie na Ziemi poszczególne zaćmienia mogą dzielić dziesiątki lub setki lat.

      Usuń
    2. Mam kilka różnych tłumaczeń i wszędzie jest "bitwa pod Armagedon". No cóż, mniejsza o większość. ;)
      Pamiętam z dzieciństwa oglądanie zaćmienia słońca przez okopcone szkiełko. To zawsze gratka.

      Usuń
    3. Tak najlepiej. Słońce jest bardzo jasne. Można uszkodzić wzrok.

      Usuń
  3. Aż mam dreszcze!!! Cudnościowe foty!Kiedyś kapłani w starożytności straszyli lud zaćmieniami. Teraz jest to spektakl na niebie. Wrócę, bo lecę do pracy. Dobrego czasu, JoAnna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiedza to władza, jeśli ktoś umie ją wykorzystać.
      Dziękuję za komentarz. Miłego dnia!

      Usuń
    2. Dobrze to powiedziałaś: wiedza to władza... A co do Twoich odczuć w czasie zaćmienia, mialam tak samo, jak kilka lat temu obserwowaliśmy na szkolnym boisku zaćmienie Księżyca, przez moment poczułam się bardzo nieswojo... Ale foty naprawdę super.

      Usuń
    3. Prześledziłam informacje na ten temat i najbliższe zaćmienie będzie 2 października bieżącego roku, ale będzie widoczne gdzieś na Pacyfiku i w Ameryce Południowej. Natomiast dobra wiadomość jest taka, że następne widoczne z Polski, wystąpi 29 marca 2025 roku. Także będzie ciekawie.👍 Serdecznie pozdrawiam 🤗

      Usuń
  4. O, super! Dziękuję Ci za te zdjęcia, cos niesamowitego!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniały spektakl. Aż Ci go pozytywnie zazdroszczę. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Niesamowite. Uwielbiam patrzeć na takie niezwykłe wydarzenia na niebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że pogoda dopisała. Prognozy nie były pomyślne, tzn. miało być pochmurno. Dzięki za komentarz. Pozdrawiam serdecznie 🤗

      Usuń
  7. Super, że mogłaś, to zjawisko widzieć na żywo :).

    Taśma klejąca niezawodna hihi ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ba! Taśma najlepsza. A jak jeszcze główka pracuje, to już w ogóle cały czas produkcja wynalazków. 👍😃

      Usuń
  8. Takie właśnie zaćmienie słońca oglądałam we Wrocławiu bodajże w 1999 r. O ile pamięć mnie nie myli.
    I miałam właśnie bardzo podobne odczucie do Twojego: mimo, że nie zrobiło się całkiem ciemno, czułam się nieswojo, zrobiło się szaro, zamilkły ptaki i tak jakby coś wisiało w powietrzu :)
    Niesamowite zjawisko...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze lubiałam patrzeć w niebo pełne gwiazd. Zawsze mam więcej energii i lepszy humor, kiedy na niebie słoneczko. A to wczorajsze podniebne widowisko zrobiło na mnie wielkie wrażenie. To chyba drugie jakie widziałam. Poprzednie obserwowałam u nas w 2017r. Serdecznie pozdrawiam. Udanego tygodnia. 🤗

      Usuń
  9. Super foto-efekt 🖤🌛🌘🌑

    OdpowiedzUsuń
  10. Potrzeba matką wynalazków ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak! Oczywiście, że tak. 😀
      Pozdrawiam serdecznie 🤗

      Usuń
  11. Wow MaB genialnie Ci to wyszło. Przepiękne zjawisko. Pamiętam, że byłam dużo młodsza jak w Polsce było zaćmienie słońca. Może dożyje kolejnego.

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze można pojechać/polecieć tam, gdzie będzie występować następne, jeśli Ci na tym zależy.
      Moje dzieci oglądały ze mną. Trochę żałuję, że nie zabrałam je kilka godzin na południe, aby oglądać całkowite.
      I tu odzywa się potrzeba lepszej organizacji, planowania i wyborów. Samo życie. 🤷‍♀️ Serdecznie pozdrawiam 🤗

      Usuń
  12. Przyznam, że o tym zaćmieniu słońca dowiedziałam się jakoś przypadkiem z social mediów, widząc zdjęcia.
    Twoje i twoja innowacyjna metoda fotografowania zrobiły na mnie naprawdę wrażenie :D
    Nie wiem nawet, czy w mojej szerokości zjawisko było widoczne.
    W każdym razie masz pamiątkę i to własnoręcznie wykonaną! Jakość też jest w porządku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie planowałam tego posta. Powstał całkiem spontanicznie.Wyszła ciekawostka i tak, jak piszesz, pamiątka. Pozdrawiam serdecznie 🤗

      Usuń
  13. Świetne zdjęcia! I przesłona bardzo zmyślna! Fotografie doskonale oddają istotę wydarzenia zarówno od strony czysto naukowej, jak i trochę tej metafizycznej. Bo chociaż jest to po prostu zjawisko astronomiczne, to trudno nie poczuć tego właśnie lekkiego niepokoju, takiego atawistycznego lęku...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawy temat mi podsunęłaś w-sercu-książki. Lęk przed ciemnością i zjawiskami astronomicznymi (lotem komety, zaćmieniem słońca/ księżyca), czy zjawiskami meteorologicznymi (powódź, burza) - to rzeczywiście nasze archaiczne odruchy, które związane są z instynktem przetrwania, a więc są naturalne. Owszem, można by nad nimi popracować, gdyby byłyby irracjonalne, ale w tym przypadku nie ma takiej potrzeby. Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam serdecznie 🤗

      Usuń
  14. Zdjęcia super, a tematyką i specjalistą u mnie jest Mąż.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam Was oboje!

      Usuń
  15. WOW. Zdjęcia pierwsza klasa. Chciałbym zobaczyć na żywo kiedyś takie zjawisko.

    W sumie ta ponadczasowość jest najlepsza, świadczy o jakości produktu. :)

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może się uda, jak się zainteresujesz...
      Pozdrawiam 🤗

      Usuń
  16. Niesamowite zdjęcia, naprawdę piękne! Dużo słyszałam właśnie o tym zaćmieniu, w wiadomościach mówili że w Polsce widoczne będzie w roku 21... którymś tam. Bez znaczenia. Może kiedyś uda mi się zobaczyć to na żywo :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaćmienie całkowite jest dość rzadkie, ale można zaobserwować cząstkowe. Następne widoczne z Polski, wystąpi 29 marca 2025 roku. Jeśli tylko pogoda dopisze, to się uda!👍

      Usuń
  17. Ja natrafiłam na jakąś informację, że mają w tym czasie być masowe morderstwa... Specjalnie się jednak w to nie zagłębiałam, bo taka już wrażliwa ze mnie dusza - jak się naoglądam i naczytam strasznych rzeczy, to potem mój umysł odreagowuje w nocy i śnią mi się koszmary (jak ostatniej nocy, bo za dużo czasu poświęciłam Tuskowi i jego przemowie o czasach przedwojennych).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy patrzę na wiadomości, to wydaje mi się, że to jakiś koszmar. Próbuję zrozumieć, nie umiem, nie potrafię, nie mogę się pogodzić, gdy widzę tę zajadłość, nienawiść, zatwardziałość. Już nie chce mi się nawet dyskutować. Biedni, podzieleni, podatni propagandzie, goniący za pieniądzem ludzie... Cieszę się, że kilka pokoleń mogło żyć we względnym pokoju, modlę o pokój i dobrą przyszłość następnyvh pokoleń. Bo co innego mogę?

      Usuń
    2. Właśnie o to chodzi, że my, maluczcy, chcielibyśmy żyć w spokoju, ale to rządząca "elita" chce nas dzielić (bo łatwiej takimi rządzić) i wpychać w wojny, aby się na nich bogacić. Świat jest w opłakanym stanie.

      Usuń
    3. Myślę tak samo. Chciałabym, żeby ludzka świadomość wzrastała. Dla mnie wojna to upadek cywilizacji. Myślę, że mimo wszystko świat może wszystkich bez problemu pomieścić. Nie trzeba się zabijać.

      Usuń
  18. Wow, to niesamowite, że mozna obserwować takie spektakularne zjawisko! Nawet jeśli niektórzy nie zauważyli tego wyjątkowego wydarzenia, to dla tych, którzy mieli okazję je obserwować, było to pewnie niezapomniane przeżycie. Dzięki za wspaniałe relacje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie ciekawe przeżycie. Dziś niezwykłe, ale zrozumiałe, na naszych przodkach musiało robić jeszcze większe wrażenie.
      Serdecznie pozdrawiam.🤗

      Usuń