czwartek, 11 kwietnia 2024

Małe ojczyzny

Często pokazujecie na blogach swoje małe ojczyzny, więc postanowiłam też pokazać Wam miejsce, gdzie rzucił mnie los. Mieszkam w tym niewielkim miasteczku dopiero trzy lata. I żeby nie było, cały czas poznaję to miejsce. Cały czas się uczę i jestem bacznym jego obserwatorem.  Poniżej zamieściłam kilka zdjęć miejsc, które mijam prawie codziennie.  


 Self Made Man - rzeźba lokalnego artysty


(Lisia) Rzeka po ostatnich opadach postanowiła sobie wpłynąć na deptak!


Jeden z wielu mostów.


Strażnicy ognia (keeper of the fire) zawsze patrzyli na wschód
 - tam gdzie rozpoczyna się nowy dzień i nowe życie. Poniżej rzeźba na kolejnym moście,
 zatytułowana "A look Back".




Dolina Fox River była domem dla Indian Potawatomi. Potawatomi sami siebie nazywali „Neshnabi” słowo to oznaczało w ich języku "lud". Mówili o sobie również "Bodéwadmi" - "Strażnicy Ognia". Posługiwali się językiem Pottawatomi z grupy algonquinskiej, a utrzymywali się z myśliwstwa, rolnictwa i handlu. Uprawiali kukurydzę, fasolę oraz dynie. Łowili ryby, polowali na ptactwo i różne zwierzęta leśne. Ze względu na to, że byli ludem migrującym i przemieszczali się z północnych osad letnich do południowych osad zimowych, byli często negocjatorami.

Boczne uliczki :)


I taka sobie ławeczka 🐖



A tu zakwitły już petunie ;)


Siedziba lokalnej bohemy:




Budynek szkoły muzycznej


Tak wyglądają tutaj niektóre stare domy...



 Sam "Humpty Dumpty" pilnuje tutejszej biblioteki 


A kościołów tu pełno. Można poczuć się jak w Polsce. :)






Dziękuję za spacerek. Do miłego! :)


34 komentarze:

  1. Uwielbiam takie małe miasteczka, mają w sobie coś unikalnego i tzw "duszę"

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urocze są to prawda!
      Serdecznie pozdrawiam! :)

      Usuń
  2. Me gusto la iglesia y el paseo marítimo. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hay muchas iglesias aquí. Hay uno en casi todas las calles. Pero aquí también hay muchas denominaciones. Saludos cordiales 🤗

      Usuń
  3. Jest klimat. Cudnie. Małe miasteczka są najlepsze. Na całej kuli ziemskiej 👍👌

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie spojrzeć na świat z perspektywy małych miasteczek - od tzw. "kuchni". Serdecznie pozdrawiam. 🤗

      Usuń
  4. Fajny klimat, ładnie tam ogólnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale piękna miejscowość, rzeźby cudne, nawet ta świńska ławeczka:-) fajnie, że pokazałaś te wszystkie miejsca!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę robić zdjęcia takich innych/dziwnych/oryginalnych rzeczy. Cieszę się, że się podobają.👍

      Usuń
  6. Klimatyczne miejsce. Trochę jak z ciepłych, familijnych seriali. Te rzeźby, stare domy i kościoły... mają duszę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te stare domy są czasem tak kolorowe i ozdobne jakby to były domy dla lalek. Zdecydowanie mają duszę. 👍

      Usuń
  7. Ciekawa ta Twoja Mała Ojczyzna. Bardzo lubię małe miasteczka, chociaż całe życie mieszkam w największym, polskim mieście.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polskie miasta są piękne i mają bogatą historię. Można o nich opowiadać bez końca. Nigdy nie śpią. Tętnią życiem ...

      Usuń
  8. Jak dla mnie, to śliczne miasteczko... z duszą i swoim specyficznym klimatem. Bardzo mi się podoba i ciekawi mnie ogromnie.
    Chyba byłoby co oglądać i zwiedzać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że są tu miejsca, które mogłabym pokazać światu. Serdecznie pozdrawiam 🤗

      Usuń
  9. Witaj majem w kwietniu
    Ciekawe miejsce nam pokazałaś.
    Uwielbiam małe miasteczka, zawsze do takiego jednego staram się jak najczęściej wracać.
    Pozdrawiam zapachem bzów za oknem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię w kwietniu! Powroty tam są z pewnością bardzo miłe. Udanego weekendu Ismeno!🤗

      Usuń
  10. Podobają mi się miasteczka, przez które płynie rzeczka. To ważne. Twoje jest ładne, klimatyczne, podoba mi się. Proszę o więcej takich postów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie ich więcej! Mam zamiar pokazać wiele ciekawostek, wydarzeń i jak się tutaj żyje. 👍 Pozdrawiam serdecznie 🤗

      Usuń
    2. I super. Nie napisałam, że murale cudne, zwłaszcza ten kwiatowy z petuniami. :) Uściski!

      Usuń
    3. Mural w mieście to ciekawy temat na wpis. Z pewnością do niego wrócę.👍 No i w końcu zaczęłam grzebać w ziemi, czyli solarium, fitness i siłownia w jednym.😁🌞

      Usuń
  11. Pięknie jest być związanym ze swoją małą ojczyzną i pokazywać ją innym osobom. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Karolinko, też tak uważam. Pozdrawiam serdecznie 🤗

      Usuń
  12. Parę rzeczy zdecydowanie wpadło mi w oko. Jako że jestem wielką miłośniczką kolorowych miast, to moją uwagę przykuły murale (kocham kwiaty i petunie, sama często je sadzę), barwny płotek i pomysłowe rzeźby (te też bardzo lubię, swego czasu nawet miałam na blogu cykl o przydrożnych rzeźbach, chyba muszę go reaktywować).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mnie zaciekawiłaś tymi rzeźbami. Jest ich całkiem sporo tu u nas. Jest wiele parków im dedykowanych. Murale rzeczywiście zwracają uwagę i mam wrażenie ożywiają przestrzeń. Dziękuję za odwiedziny i komentarz.🤗

      Usuń
  13. Bardzo ciekawe i malownicze miasteczko, w którym mieszkasz. Z przyjemnością odbyłam spacerek z Tobą.
    Piękne te stare domy i fasady z doskonałymi muralami, szczególnie ten kwiatowy na ciemnym tle mnie ujął.
    Rzeźba też bardzo ciekawa.

    Wszystko to tworzy klimat, w którym mogę sobie wyobrazić życie w tym miejscu.
    Mam nadzieję, że ludzie też są życzliwi i mili?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam swoich sąsiadów są mili i pomocni. Naprawdę! Od początku nas informowali jak co załatwić, gdzie się udać... Jak się wprowadziliśmy, to wprawdzie nie przynieśli jedzenia :), ale przyszli się przywitać. Życzliwi, ale tak zdystansem. Każdy robi swoje i żyje, tak jak chce.
      Dziękuję za komentarz Iwonko. Pozdrawiam serdecznie. 🤗

      Usuń
    2. A to wspaniale! Tacy sąsiedzi to skarb, też mam ostatnio taką sąsiadkę, z którą się coraz bardziej zaprzyjaźniam :).
      pozdrowienia i serdeczności :)

      Usuń
    3. Dobry sąsiad to skarb. 💕

      Usuń
  14. Po zdjęciach widać, że jesteś bacznym obserwatorem

    OdpowiedzUsuń
  15. Cieszę się, że pokazałaś nam swoje nowe miejsce! Dzięki Twoim zdjęciom i opisom możemy lepiej poznać Twoją małą ojczyznę. To super, że odkrywasz nowe miejsca i dzielisz się nimi z nami. Dziękujemy za wspaniałą relację i zapraszamy na więcej! Będę zagladsc częściej :)

    OdpowiedzUsuń