czwartek, 16 listopada 2023

Wesoły statek na Morzu Karaibskim, Laguna Inriri w dżunglii

Kiedy już plażowanie na Dominikanie nam się znudzi (choć niektórym nie znudzi się nigdy) warto skorzystać z szerokiej oferty wycieczek od nurkowania, poprzez wycieczki konno, kulturoznawcze, zwiedzanie Santo Domingo. Dziś zabiorę Was katamaranem i popłyniemy w rejs po Morzu Karaibskim.













Woda jest turkusowa i tak przyjemna jak tylko potrafi być woda w ciepłym morzu. Kolorowe rybki podpływają bardzo blisko. Na statku częstują nas tradycyjnie rumem i zaraz robi się jeszcze ciekawiej.









Myślałam, że cenoty są tylko w Meksyku
 A tu proszę mamy rezerwat i naturalne oczko wodne w środku dżunglii. Woda jest krystaliczna i doskonale chłodzi.




 




20 komentarzy:

  1. Te kolory soczyste, wyraziste, jaskrawe budzą w człowieku uśmiech, radość, budzą słonce, którego tu, w listopadowej Polsce, jest już mało. Od samego patrzenia na te turkusy i zielenie cieplej sie robi!:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słońce i otoczenie tworzy tutaj bardzo piękny związek. Zmartwiłam się, bo zobaczyłam burze w prognozie pogody, ale pan, z którym załatwiałam wycieczkę, zaśmiał się i powiedział, że tubylcy nigdy nie są pewni pogody, i żeby się nie przejmować, bo ona błyskawicznie się zmienia i zaraz znowu jest pogodnie. Chyba tak po prostu w tropikach jest. No i przestałam się przejmować. 😀

      Usuń
  2. Wspaniale!
    Turkusowa woda, soczyste kolory. Cudownie jest odpoczywać w takim otoczeniu.
    Zabawa, radość i beztroska- tego potrzeba!
    Zwróciłam uwagę na ten cenoty - oj, super!
    Pozdrawiam serdecznie. Od samego patrzenia na tą egzotykę robi się cieplej i przyjemniej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cenot jest bardzo dużo w Meksyku od strony Riviera Maya. Co ciekawe, studnie kresowe jakimi są, powstają naturalnie, kiedy woda drąży korytarze w warstwach skał, a później ich górna warstwa opada. Przez Półwysep Julatan nie przepływa żadna rzeka i cenoty są od wieków głównym źródłem wody pitnej. Moja Enklawo, na mój powrót do domu zapowiadają śnieg z deszczem . 🙈🙉🙊

      Usuń
  3. Świetna przygoda na takim roztańczonym statku, popłynęłabym. :D Ile tam macie stopni? Bo zastanawiam się, czy z tym rumem i słońcem, po tych tańcach bym udaru nie dostała. 🤣🤣
    Dżungla kapitalna, bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień w dzień około 30° C i nawet jak wieczorem spadnie deszcz, to jest on ciepły i zaraz się wypogadza. Poza tym Karaiby słyną z najpiękniejszych plaż ( z bielutkim piaskiem z palmami). Nabrałam apetytu na inne wyspy, ale to już w przyszłości. 😀

      Usuń
    2. Obawiam się, że dla mnie mogłoby być trochę za gorąco. O_O
      Plaże mnie akurat nie kręcą... ;)

      Usuń
    3. Nie, ta temperature jest optymalna. Dobrze, że od oceanu i morza wieje, bo byłoby wtedy za gorąco. Słoneczko w dużych ilościach też może być niebezpieczne. Poza tym jest dżungla i góry.💕 Dziś wybieram się do stolicy. 😀

      Usuń
    4. Pamiętam swoje wakacje na Krecie w maju. O dziwo, mimo że już było powyżej 30 stopni, czułam się dobrze. I może właśnie to przez klimat wyspiarski.

      Usuń
    5. Może tak być! Są na blogu?

      Usuń
  4. Taniec na statku, w towarzystwie egzotycznych gospodarzy jest fantastyczny, aż nóżka sama chodzi do rytmu. Choc widać, że niektórym ciężko utrzymać pion, patrząc też na to, że na statku kiwanko jest dosyć spore :) Piękne lato... słońce, ciepełko i wakacyjny klimat... super, w sam raz coś dla mnie. Baw się dobrze, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszelkie potknięcia zrzućmy na falę i połóżmy na to zasłonę milczenia.
      Pani Ogrodowa wyciskam ten czas jak cytrynę. Dziękuję bardzo. :)

      Usuń
  5. Cudowna wyprawa i cudowne widoki po drodze. Aż się rozmarzyłam. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Uy como me gustaría conocer ese lugar. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ese lugar es bellamente. Te temando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kolor wody jest niesamowity, wspaniała plaża!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak! Na Karaibach są jedne z najpiękniejszych llaż na świecie: szerokie, z bielutkim drobnym piaskiem i palmami. Woda, jak już zauważyłaś, jest turkusowa. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  9. Muszę przyznać! Te tańce miejscowe są rewelacyjne, a ja jestem miłośniczką tańców i muzyki, więc na dziś temu głównie poświęciłam uwagę.
    Dobranocki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to nie wiedziałam, że lubisz. Cieszę się, że również przypadły Ci do gustu. Tak naprawdę to wszystkim na statku bardzo się podobały. Dużą rolę odgrywał tu latynowski temperament ... Ech... 😉 😄

      Usuń