wtorek, 14 listopada 2023

Dominikana

Właśnie zadziałało mi Wi-Fi, więc czym prędzej spieszę donieść, że spełniam swoje marzenia i wylądowałam właśnie na Karaibach, a dokładnie w Republice Dominikańskiej. Wystartowaliśmy z jednego z pierszych pod względem natężenia ruchu lotniska - z Chicago O'Hare, a wylądowaliśmy na lotnisku krytym strzechą z liści palmowych w Punta Cana. Mimo to miejscowi witają nas w raju!






W drodze do hotelu zauważyłam najsłynniejszą i najpiękniejszą z plaż na wschodniej części wyspy od Oceanu Atlantyckiego.


Resorty to takie wyspy luksusu wśród pól uprawnych (najczęściej uprawia się tu trzcinę cukrową i kawę) oraz małych ludzkich osad, dróg i dróżek, lasów i gór, które z góry wyglądają jak patchworkowy wzór.






 Oficjalnie Republika Dominikańska to drugie, co do wielkości państwo na Karaibach zajmujące 2/3 powierzchni wyspy Hispaniola, a obecnie Haiti. Dominikana graniczy z Republiką Haiti. Oba państwa nazywane są "nierównymi braćmi." Dysproporcje w rozwoju są pozostałością jeszcze z czasów kolonialnych. Biorąc pod uwagę: położenie, przyjazne i ciepłe wody oraz łagodny klimat (za wyjątkiem pory deszczowej oczywiście) wcale się nie dziwię, że piraci upatrzyli sobie to miejsce. Też bym sobie została tu na dłużej. 💕




PinaColada! 😍🤩










22 komentarze:

  1. Och, przepięknie! jak w raju!
    Wypoczywaj, rozpieszczaj się, rób zdjęcia:-)
    Udanego pobytu!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że wspomnienia i zdjęcia to najpiękniejsze pamiątki. Wysyłam słoneczne pozdrowienia! Dzięki.🙂

      Usuń
  2. I ja rozumiem doskonale piratów, przepiękne plaże i doskonały klimat!
    A ja ciągle przesuwam w czasie takie dalekie wyjazdy. Kiedyś się może rozpędzę na takie wyprawy, ale póki co popatrzę sobie na Twoje zdjęcia.
    Wykąpałabym się w morzu lub w basenie :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świat jest piękny i jeśli nadarza się okazja warto się odważyć i korzystać. Zasyłam słońce i szum fal!

      Usuń
  3. Pokazuj więcej, jestem ciekawa jak to wygląda z punktu widzenia podróżnika.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie jestem prawdziwym podróżnikiem lubie jak jest miło i bezpiecznie. Wakacje tzw. all inclusive, czyli o nic się nie muszę martwić. Przydaje się angielski i podstawy hiszpańskiego. Na jakieś ekstremalne wyjazdy z rodziną chyba bym się nie zdecydowała.

      Usuń
    2. W końcu to Twój czas. ;) Wypoczywaj owocnie!

      Usuń
    3. Staram się jak mogę. 😀

      Usuń
  4. Oj, przepięknie!
    Wspaniale jest znaleźć się w takim miejscu.
    Wypoczywaj i zdaj nam relację z pobytu!
    U nas już szaruga jesienna, więc chętnie przeniosę się choć wirtualnie w ten egzotyczny raj.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego też z myślą o Was wrzucam te zdjęcia. Świat jest piękny. Pozdrawiam, wysyłam słoneczko!🏝🌞

      Usuń
  5. I super, że spełniasz marzenia! Pięknego pobytu! Miejsce - bajka, z tych pięknych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Joanno Świat jest piękny. Przesyłam słoneczko i szum oceanu. :)

      Usuń
  6. Witam serdecznie ♡
    Nie ma nic piękniejszego od spełnionych marzeń :) Gratuluję i troszkę zazdroszczę, sama chciałabym udać się na taką wycieczkę! :D Zdjęcia piękne, palmy jak z kalendarza, cieplutko i milutko :) Życzę cudownego pobytu, odprężenia i relaksu!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cierpliwości. Wszystko w swoim czasie. Jest tyle teraz możliwości. Tymczasem czeka Cię najpiękniejsza z przygód. 💕

      Usuń
  7. Cudownie, a fotki przepiękne!!! Ale bym się pogrzała w takim słoneczku. Życzę Ci wspaniałego wypoczynku i niezapomnianych wrażeń :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko będzie tak wrócić do rzeczywistości, bo najlepszy sezon na wakacje (dla mnie) to listopad -luty, kiedy tego słońca najbardziej potrzebujemy. Serdecznie pozdrawiam!

      Usuń
  8. Marzenia są po to, aby je realizować. A tego co zobaczysz i co przeżyjesz nikt Ci nie zabierze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, zgadzam się z Tobą. Pozdrawiam 💚

      Usuń
  9. Już dawno nie leciałam samolotem i przyznam, że trochę mi tego brakuje. W takich klimatach fajnie się wypoczywa.

    Pozdrowionka z Krakowa

    Kasia Dudziak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, jak tylko będe mogła będe sobie organizować takie wyjazdy w czasie tych najzimniejszych miesięcy. W lecie to szkoda mi wyjeżdżać gdziekolwiek, gdyż lato w zasadzie jest wszędzie piękne, a ja mam ogród, więc muszę pilnować, podlewać... Pozdrawiam z przedmieści Chicago, IL.

      Usuń
  10. Wspaniale jest spełniać marzenia i cudnie, że spędzasz urlop na Dominikanie. Piękny ośrodek i mam nadzieję, że urlop był wspaniały!

    OdpowiedzUsuń