niedziela, 15 wrze艣nia 2024

Beetlejuice Beetlejuice i zbieranie jab艂ek w sadzie 馃崕馃崗

Dzi艣 dla ka偶dego co艣 mi艂ego. Dla fan贸w kina Seans z Margarit膮 馃嵐馃摻  i wyczekiwany sequel 
w re偶yserii Tima Burtona - Beetlejuice Beetlejuice z plejad膮 gwiazd w g艂贸wnych rolach.




C贸偶 mam napisa膰, aby nie zdradzi膰 zbyt wiele? 
Po 38 latach wracamy do miasteczka Winter River. W rodzinie Deetz贸w wiele si臋 dzieje. Babcia (Catherine O'Hara), wnuczka (Jena Ortega) i c贸rka (Winona Ryder) ze swym obecnym partnerem (Justin Therous) spotykaj膮 si臋 by uczci膰 艣mier膰 i 偶ycie dziadka ( w tej roli niezapomniany Jefrey Jones). Zderzenie tylu emocji i charakter贸w oraz nieoczekiwane  w rodzinie zar臋czyny powoduj膮 wielkie poruszenie w艣r贸d 偶ywych. Ale po drugiej stronie wcale nie jest inaczej. Po wiekach wzgl臋dnego spokoju pojawia si臋 pierwsza 偶ona Beetlejuica (Michael Keaton)  - Delores w tej roli Monica Bellucci, kt贸ra jest prawdziwa wied藕ma potrafi膮c膮 wysysa膰 dusz臋. Nawet nie偶ywi nie mog膮 zazna膰 teraz spokoju. Portal mi臋dzy 艣wiatami otwiera si臋 kolejny raz. Czy sytuacj臋 opanuje s艂ynny detektyw (Willem Dafoe)? Je艣li lubicie tego re偶ysera oraz filmy z pogranicza komedii, horroru i fantasy i je艣li pami臋tacie pierwsz膮 cz臋艣膰 z dzieci艅stwa, charakterystyczny humor oraz estetyk臋,  to taki powr贸t do przesz艂o艣ci mo偶e si臋 nawet uda膰.





Dla podpatruj膮cych moje zmagania w trakcie wyzwania kolorowa jesie艅 zapraszam na:

 - Zbieranie jab艂ek w Kuipers Farm.

Farma wita nas rustykaln膮 zabudow膮 i tak膮 urocz膮 wystawk膮. 
 

Poni偶ej umie艣ci艂am tablic臋 z informacj膮 jakie odmiany jab艂ek dojrza艂y i kt贸re zbierali艣my.




Taki sad to jak drzwi do innego wymiaru.




I okazja, aby zaopatrzy膰 si臋 w produkty rolne i r臋kodzielnicze.







Na po偶egnanie s艂oneczniki w pe艂nym s艂o艅cu. 
U nas p贸ki co jest jeszcze bardzo ciep艂o.
呕ycz臋 pi臋knej pogody i udanego kolejnego tygodnia wszystkim czytelnikom bloga.


 

34 komentarze:

  1. Uwielbiam, kiedy na blogu pojawiaj膮 si臋 takie ciekawe zapowiedzi film贸w! ;) Zbieranie jab艂ek w sadzie te偶 wygl膮da bardzo przyjemnie. Pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Witaj! W艂a艣nie komentowa艂am u Ciebie, a Ty w tym czasie zostawi艂a艣 komentarz u mnie. To bardzo mi艂e. Wizualnie film mi si臋 spodoba艂. Nie wszystko z艂oto co si臋 艣wieci. Rogate dusze mog膮 nie藕le namiesza膰, ale te偶 pokaza膰 prawd臋 o nas samych. - To takie przemy艣lenia po filmie. 馃槃 Serdecznie pozdrawiam 馃

      Usu艅
    2. O prosz臋, co za mi艂y zbieg okoliczno艣ci! :D❤️ Z takim przemy艣leniem jeszcze bardziej zach臋ci艂a艣 mnie do obejrzenia tego filmu, intryguj膮co!

      Usu艅
    3. Ciesz臋 si臋 bardzo. 馃

      Usu艅
  2. Ale偶 te zdj臋cia z sadu przepi臋kne.
    I moje ulubione jab艂ka odmiany Gala, te偶 widz臋 s膮 dost臋pne.
    Produkty r臋kodzielnicze na farmie wspania艂e, pobuszowa艂abym tam i z pewno艣ci膮 nie wysz艂abym z pustymi r臋kami :)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Musz臋 napisa膰, 偶e sama przyjemno艣膰 tak w艂asnor臋cznie zrywa膰 owoce. Jab艂ka by艂y soczyste, pachn膮ce i ciep艂e od s艂o艅ca. Natura robi najlepsz膮 robot臋. 馃

      Usu艅
  3. W zesz艂y pi膮tek by艂am na soku z 偶uka, ale nie mia艂am si艂y napisa膰 u siebie o tym filmie. S艂abym jak odgrzewany kotlet i miszmasz innych film贸w w temacie (zw艂aszcza obecna dziewczyna Burtona robi艂a za Rebecc臋 Ferguson z fajnego filmu Dr Sen, kt贸ra tam wysysa艂a dusze). Generalnie jednak rozwali艂o mnie I will be right here waiting for you i - jak zawsze - Willem Dafoe. :))))
    Jab艂ka 艣liczne, zwlaszcza goldeny. Pozdrawiam! U mnie zanosi si臋 na pow贸d藕, wi臋c nie wiem, co czuj臋 teraz, bo si臋 nie boj臋, jednak jaki艣 niepok贸j o zwierzaki jest...

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Um贸wmy si臋 na pocz膮tku, 偶e "Beetlejuice Beetlejuice" to nie jest kino wysokich lot贸w. By艂am ciekawa, to posz艂am do kina, po co dr膮偶y膰 temat? Wspominasz film "Doktor Sen", kt贸ry te偶 jest jakby sequelem "L艣nienia", do kt贸rego wiele mu brakuje. Wiem, 偶e lubisz Willem Dafoe. Jest 艣wietny w ka偶dym wydaniu. Rebecca Ferguson ma w sobie to "co艣".
      Jab艂ka na zdj臋ciach nazywaj膮 si臋 Blondee. Przypominaj膮 golden delicious i s膮 tak samo pyszne.
      Widzia艂am, 偶e w Polsce jest pow贸d藕 i mam nadziej臋, 偶e wszyscy s膮 bezpieczni. Serdecznie pozdrawiam. Trzymaj si臋 mocno, ciep艂o...

      Usu艅
    2. Dr Sen jako艣 podoba艂 mi si臋, mo偶e dlatego, 偶e uwielbiam Ewana i Rebecc臋, a mo偶e te偶 dlatego, 偶e kocham Kinga. :D A Dafoe to klasa, nawet w takich filmach - fajnych, bo 艣mia艂am si臋 cz臋sto.

      Usu艅
    3. On taki typ rycerza, kt贸ry ma problem z alkoholem, bo te duchy mu tak ci膮gle si臋 z jaw膮 mieszaj膮. Ona demonica porywaj膮ca dzieci. Tyle, 偶e taka posta膰 nie mo偶e wygl膮da膰 jak medytuj膮ca hipiska z warkoczykami. Bo to wcale nie jest straszne. Przynajmniej dla mnie nie jest.
      Ok. To teraz pytanie za 馃挴 punkt贸w, jak wygl膮da艂aby Twoja idealna randka z Kingiem?
      馃槃

      Usu艅
  4. OMG, musz臋 p贸js膰 do kina na ten film ze wzgl臋du na Monic臋 Bellucci. Niedawno ponownie obejrza艂am Malen臋 i zrobi艂a na mnie du偶e wra偶enie.
    A zdj臋cia 艣liczne. Ten sklepik, w kt贸rym zaopatrzy膰 si臋 mo偶na w r贸偶ne cuda jest mega klimatyczny!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Monica Bellucci znalaz艂a w re偶yserze pokrewn膮 dusz臋. Ju偶 od jakiego艣 czasu s膮 w zwi膮zku i pokazuj膮 si臋 publicznie razem. Nic dziwnego wi臋c, 偶e obsadzi艂 j膮 w swojej najnowszej produkcji. Monica Bellucci wypad艂a wspaniale jako upiorzyca. Szkoda, 偶e jej posta膰 jest w zasadzie drugoplanowa. Ona sama bardzo pochlebnie wypowiada si臋 o Burtonie I jego tw贸rczo艣ci:
      „Uwielbiam ten wymarzony 艣wiat, w kt贸rym potwory s膮 mi艂e, jakby艣my mogli zmieni膰 nasze ciemniejsze aspekty w co艣 jasnego, wyrozumia艂ego”.
      Serdecznie pozdrawiam 馃

      Usu艅
  5. Film nie w moim typie, za to jesienne obrazki owocowo-s艂onecznikowe obejrza艂am z przyjemno艣ci膮 i r贸wnie偶 偶ycz臋 udanego tygodnia.

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Pami臋tam, 偶e za dzieciaka rodzice cz臋sto zabierali mnie na dzia艂k臋, do sadu, na jagody i na grzyby. Kiedy艣 wydawa艂o mi si臋 to takie nudne, a teraz... 馃槂
      Dobrego tygodnia Jotko.馃

      Usu艅
  6. Jaki ten sad pi臋kny. Uwielbiam takie widoki.

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. I mnie cieszy taki widok. Serdecznie pozdrawiam 馃

      Usu艅
  7. Filmu pewnie nie obejrz臋, bo nie mam gdzie, ale ten sad i ca艂a oprawa to s膮 moje klimaty. Tak ch臋tnie bym tam pobuszowa艂a i zaopatrzy艂abym si臋 w wiele produkt贸w, ozd贸b i w jab艂ka, kt贸re bardzo lubi臋 odmiany Gala. Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Pobr贸bowa艂am wszystkich dost臋pnych odmian, ale najwi臋cej nazbiera艂am Blondee, bardzo przypomina艂y mi golden delicious, albo papier贸wki, kt贸re uwielbiam, a kt贸re ci臋偶ko jest mi dosta膰. Wiadomo, papier贸wki to niepowtarzalny smak z dzieci艅stwa.
      W sklepiku jest w czym wybiera膰. Pozdrawiam serdecznie 馃

      Usu艅
  8. Pierwsza cz臋艣膰 by艂a kultowa, jestem ciekawa, jak wypadnie ta nowa.

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Nie zdziwi艂abym si臋, gdyby powsta艂a trzecia cz臋艣膰. Ale tak jak zaznaczy艂am, trzeba lubie膰 ten styl.

      Usu艅
  9. Jak ja uwielbiam takie miejsca <3 nigdy nie by艂am na farmie jab艂ek , ale z przyjemno艣ci膮 bym si臋 na tak膮 przesz艂a :-) Film ju偶 obejrza艂am - jest mi艂ym powrotem do przesz艂o艣ci, ale cz臋艣膰 pierwsza podoba艂a mi si臋 jednak bardziej . pozdrawiam

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Wyszukuj臋 sobie miejsc贸wki i je sobie odwiedzam, cz臋sto z c贸rci膮, dla kt贸rej farma to najlepszy plac zabaw.
      Je艣li chodzi o pierwsz膮 cz臋艣膰, to j膮 sobie obejrza艂am. Pierwsza jest r贸wnie zwariowana co druga, ale w najnowszej wersji s膮 lepsze efekty.
      Dzi臋kuj臋 za opini臋. Serdecznie pozdrawiam.馃

      Usu艅
  10. La tengo pendiente. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsu艅
  11. ¿Una pel铆cula o un huerto? Te mando un beso.馃槝

    OdpowiedzUsu艅
  12. Ciekawa zapowied藕, nie s艂ysza艂am o tym filmie wcze艣niej. Pi臋knie wygl膮da ten sad, my te偶 mamy jab艂ka, co prawda tylko kilka jab艂oni ale owoc贸w jest. W tym roku wyj膮tkowo [przemarz艂y niestety :(

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. B臋d膮 w przysz艂ym roku, przyroda si臋 odradza. W tym roku mia艂am ma艂o owoc贸w, ale co roku b臋dzie przybywa膰. Poza tym ca艂y czas si臋 ucz臋.
      Dobrego tygodnia moja droga.馃

      Usu艅
  13. Chcia艂am nawet si臋 wybra膰 ale pierwszej cz臋艣ci albo nie widzia艂am albo widzia艂am tak dawno 偶e nawet nie pami臋tam i teraz nie wiem co z tym zrobi膰 馃槈馃. Pozdrawiam Ci臋 serdecznie i zapraszam do mnie ♥️

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Ja sobie przypomnia艂am. Mo偶na znale藕膰 na platformach streamingowych. Dzi臋kuj臋 za zaproszenie, skorzystam. 馃槈

      Usu艅
  14. "Beetlejuice Beetlejuice " mam na oku. Co do reszty, uwielbiam jesieniarskie klimaty i jab艂ka. :)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Jest ju偶 klimat Urocznico. Serdecznie Ci臋 pozdrawiam 馃

      Usu艅
  15. Pierwsza cz臋艣膰 by艂a niez艂a, ale na drug膮 jako艣 nie mam ochoty.
    Ju偶 wola艂abym po艂azi膰 po tej farmie i jab艂ek nazbiera膰馃馃槈

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Nic na si艂臋. Jab艂ka by艂y bardzo dobre.馃榿馃槅

      Usu艅
  16. Lubi臋 filmy Tima Burtona, ale tego filmu nie ogarniam, w og贸le mnie nie bawi. 馃う‍♀️
    Jab艂ka to dla mnie symbol jesieni razem z dyniami. :)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Nie musisz wszystkiego ogarnia膰. Jab艂ko ma do艣膰 bogat膮 symbolik臋. R贸偶norodn膮 w zale偶no艣ci w jakim kontek艣cie jest u偶yte.

      Usu艅