poniedziałek, 20 lutego 2017

Fermilab

Fermilab to drugie co do wielkości laboratorium zajmujące się badaniami cząstek elementarnych na świecie. Niemal każdy słyszał o CERN i wielkim zderzaczu elektronów - pozytonów blisko Genevy w Szwajcarii. W Batavii, w niewielkiej miejscowości pod Chicago, znajduje się akcelerator kołowy tevatron, dzięki któremu podczas zderzenia wiązek protonów i antyprotonów określono w 1995 roku kwarka t i neutrina taunowego.
Obecnie wciąż trwają prace nad modernizacją laboratorium, dzięki czemu będą możliwe nowe przełomowe odkrycia.


Robert Rathbun Wilson Hall



Fermilab jest znany z interesującej architektury.
W oddali widać słupy energetyczne w kształcie litery Pi.




Dookoła rozciągają się naturalne tereny, gdzie zwiedzający mogą spędzić czas spacerując, bądź jeżdżąc na rowerze. Można tu spotkać pasące się bizony, które pierwszy dyrektor Fermilab - 
Robert Rathbun Wilson sprowadził do ośrodka.




6 komentarzy:

  1. Ciekawe zestawienie ,akcelerator cząstek i bizony,początki Ameryki i współczesność.
    Pozdrawiam:))Molekułka

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe spostrzeżenie. Byłam bardzo podekscytowana tym spotkaniem. Nawet bardziej niż z naukowcami. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dawno mnie tu nie było ale widzę, że niczego nie przeoczyłam .
    Pozdrawiam serdecznie :))Molekułka

    OdpowiedzUsuń
  4. Onet likwiduje blogi więc zmuszona byłam przenieść moje rymowanki na Word Pressa pod adresem : mplekulka.wordpress.com
    Ale jeszcze trzeba stronę poustawiać ale to po świętach moja kuzynka mi pomoże bo sama nie dam sobie rady.Dobrze, że ją mam to mnie przeszkoli
    ,pokaże jak tą stronę obsługiwać,termin mamy do końca stycznia ,bo od 1 lutego blogi znikną z Onetu.
    Pozdrawiam świątecznie i sylwestrowo ,życzę Ci Gosiu pięknych radosnych i smakowitych świąt i wszelkiej pomyślności w nowym roku:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Gosiu życzę Ci wszelkiej pomyślności i wszelkiej pozytywnej obfitości w Nowym 2018 roku:)) :)):))

    OdpowiedzUsuń